O kolejowej trasie: Plany jej budowy pojawiły się jeszcze przed I wojną światową, miała to być linia dowożąca letników z Gdańska jako alternatywa dla kilkugodzinnego rejsu parowcem. Budowę linii o znaczeniu militarnym rozpoczęto w 1944. Udało się tylko wybudować i uruchomić odcinek do Krynicy Morskiej. Linia do Krynicy została uruchomiona ponownie w 1949, był na niej intensywny ruch w okresie letnim lecz po niespełna 4 latach PKP podjęło decyzję o jej fizycznej likwidacji.
Cała grupa
Na zdjęciu: prawie cała grupa w Kątach Rybackich
Aby powiększyć zdjęcie kliknij na nim
Trasa wycieczki
Aby zobaczyć całą mapkę, kliknij na niej
mapka za zgodą: Via Mercantorum
Opis wycieczki
W tą niedzielę rozpoczeliśmy kolejny Rajd na Raty. Tym razem skupimy się na kolejach w naszym regionie. Podczas tego etapu odwiedziliśmy mierzeję wiślaną gdzie znajdowała się linia najkrócej działająca (1944-45).
Na trasę ruszylismy z Krynicy Morskiej na zachód. Po drodze tylko w jednym miejscu spotkaliśmy pozostałości infrastruktury kolejowej. natrafiliśmy na pozostałości podkładu kolejowego. Oprócz czego zachował się nasyp kolejowy.
Podczas tego etapu zobaczyliśmy także kilka innych ciekawostek nie związanych z kolejnictwem.
Daniel Nazaruk
Na trasie
Autorzy zdjęć: DN - Daniel Nazaruk
Zdjęcia z wycieczki na serwerze FTP (więcej niż w relacji) - kliknij tutaj Trochę informacji z forum dawny gdansk - kliknij tutaj
Jak to na wycieczce było
tutaj możesz wpisać swoje wrażenia, opinie, uwagi z wycieczki
wpisz swoje imię, tekst, sprawdź czy nie ma błędów, naciśnij WPISZ