53 OWRP

Puszcza Notecka

O wycieczce: data: 7 - 21 lipca 2012, uczestników: 20 na trasach 2, 3 oraz 4 gdzie była nasza główna grupa, przebyty dystans: 264km
Trasa: Zbąszyń - Trzciel - Międzyrzecz - Rokitno - Sieraków - Wronki - Lubasz

Uczestnicy OWRP
Na zdjęciu:
Aby powiększyć zdjęcie kliknij na nim

Trasa OWRP
Aby zobaczyć całą mapkę, kliknij na niej mapka za zgodą: Compass

Opis wycieczki

Na 53 Ogólnopolski Wysokokwalifikowany Rajd Pieszy Puszcza Notecka wybraliśmy się na trasę nr IV która przebiegała przez tereny województwa lubuskiego oraz wielkopolskiego.
       Jednakże nasi przedstawiciele pojawili się także na trasie II oraz III. Czwórka gdzie była nasza grupa ruszała z miejscowości Zbąszyń. Dojechaliśmy tam w sobotę, było słonecznie zaś nocleg mieliśmy nad jeziorem. Podczas całej imprezy pogoda była zmienna, początkowo słońce i upały w drugim tygodniu przelotne deszcze i umiarkowane zachmurzenie.
       Pierwszy dzień to odpoczynek po podróży i relaks nad jeziorem. Następnego dnia wyruszyliśmy w upragnioną trasę. Na początek zwiedziliśmy Zbąszyń, pozostałości zamku, rynek, kościół oraz na koniec pomnik Karola Wojtyły w kajaku. Kolejne dni to wędrówka przez lasy z wieloma jeziorami.
       W województwie lubuskim zwiedziliśmy Międzyrzecz z ratuszem, zamkiem, muzeum regionalnym, Rokitno z Sanktuarium MB Cierpliwie Słuchającej, Skwierzynę z kościołem, ratuszem oraz pomnikiem Jagiełły oraz MRU czyli system podziemnych umocnień o łącznej długości 32,5 km. W Wielkopolsce zwiedziliśmy Sieraków z kościołem oraz zamkiem rodu Opalińskich, Wronki z muzeum regionalnym oraz Lubasz gdzie była meta rajdu. To oczywiście tylko te największe i najciekawsze obiekty krajoznawcze z trasy, mieliśmy ich znacznie więcej.
       Drugi tydzień trasy to wędrowanie przez piękną Puszcze Notecką obfitującą w grzyby które uczestnicy zbierali z przyjemnością. Podczas rajdu przedstawiciele naszej grupy wzięli udział w wycieczkach autokarowych do Nowego Tomyśla oraz Gościkowa, MRU i Łagowa.
       Wieczory spędzaliśmy sympatycznie w naszej grupie klubowej, czasem integrując się z innymi uczestnikami przy ogniskach. Na trasach także wędrowaliśmy razem co było bardzo miłe i pokazywało nas jako zwartą grupę.
       Na zakończeniu zostaliśmy wyróżnieni jako największa grupa na trasie nr IV oraz miałem okazję odebrać nagrodę za zajęcie III miejsca w konkursie krajoznawczym. Mimo kilku niedociągnięć organizacyjnych imprezę uważamy za udaną, a zakończenie jako jedno z najlepszych w ostatnich latach. Za rok wybierzemy się w świętokrzyskie.
Prezes KTP Bąbelki Daniel Nazaruk

Uczestnicy

Na trasie

Autorzy zdjęć:

Jak to na wycieczce było
tutaj możesz wpisać swoje wrażenia, opinie, uwagi z wycieczki
Imię:
wpisz swoje imię, tekst, sprawdź czy nie ma błędów, naciśnij WPISZ

wykonał: TDu     email:tdu13@o2.pl

relacje ogladało już 2066 osób
Najbliższe Wycieczki:

Wycieczka piesza 2024-02-24
Gdyński Szlak Nordic Walking
Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana - czerwony Szlak Nordic Walking - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana ~ 15 km

Wycieczka piesza 2024-03-02
Kartuzy i okolice
Kartuzy- Kartuzy ~ 25 km

Wycieczka piesza 2024-03-16
Topienie Marzanny - Pożegnanie Zimy
Gdańsk ul. Niegowska ZTM – trójstyk trzech rzek - rzeka Motława, rzeka Radunia, rzeka Czarna Łacha - Gdańsk ul. Niegowska ZTM ~ 9 km