Wiatraki I

data: 2023-03-25
prowadzący:
Tomasz Mielczarski
Sławki PKP - Rąty - Goręczyno - Ręboszewo (wiatrak) - Kosy - Jezioro Klasztorne (Ławka Asesora) - Kartuzy PKPdługość: 18 km
uczestników: 17

Za nami pierwsza z trzech wycieczek z cyklu "wiatraki" Na trasę ruszyliśmy ze stacji PKP Sławki w składzie 17 wytrwałych piechurów.Po drodze we wsi Goręczyno podziwialiśmy zabytkowy kościół parafialny pw. Świętej Trójcy i Wszystkich Świętych z 1639r. Po krótkiej przerwie ruszyliśmy w kierunku Ręboszewa do głównej atrakcji naszej wędrówki,(od 2012 r. stoi replika drewnianego wiatraka typu koźlak stojącego na Gorze Sobótka), 213 m npm skąd rozpościera się wspaniały widok na Jeziora Brodno Małe i Brodno Wielkie. . i na Kaszubski Park Krajobrazowy. Niestety tuż przed wejściem na Górę Sobótkę powitał nas deszcz. Pod wiatrakiem była przerwa na odpoczynek i podziwianie widoków i robienie pamiątkowych zdjęć.Z Góry Sobótki po bardzo stromym zejściu powędrowaliśmy do Kartuz. Na trasie wędrówki nie zabrakło słońca,pięknych widoków,zróżnicowanych podejść i dobrego humoru. Na ok 10 km,Waldek vel Gandalf z trzema paniami odłączył się by zdążyć na wcześniejszy autobus do Gdańska. W pomniejszonym składzie już bardzo leniwym krokiem szliśmy przez malownicze tereny, wioski i las. W Kartuzach odwiedziliśmy zwyczajowo ławeczkę Asesora nad J.Klasztornym skąd już brzegiem Jeziora poszliśmy na Rynek gdzie, oficjalnie nastąpiło zakończenie wycieczki. Szczerze to,nie spodziewałem się tak licznej i doborowej grupy turystów. Bardzo dziękuje za wspólną wędrówkę i zapraszam na następna wspólną wycieczkę. Tomasz Mielczarski Zdjęcia do relacji udostępniły-Teresa Graban,Marta Walkusz i ja.