Rajd Rajdów

etap XXVI

O wycieczce: data: 5 listopada 2009, długość: 9km, liczba uczestników: 24, temperatura: 6, pogoda: małe zachmurzenie, księżyc w pełni widoczny na niebie, prowadziła: Bożena Yates
Trasa: PKP Orłowo - Orłowo molo - Sopot - Jelitkowo - ul.Piastowska

Zdjęcie zbiorowe
Na zdjęciu: przed Grand Hotelem
Aby powiększyć zdjęcie kliknij na nim

Opis wycieczki

Powtórka wycieczki z VIII Rajdu Księżycowego z 1967 roku, która odbyła się w czwartkowy wieczór 04 maja 1967 roku. Prowadził ją Zbyszek Wójcicki. W wycieczce uczestniczyło 19 osób.
       Wyruszyliśmy z dworca SKM w Gdyni Orłowie. Po dojściu do brzegu morza w okolicy orłowskiego mola skierowaliśmy się w kierunku Jelitkowa. Z za gęstych tego dnia chmur nieśmiało zaczął pokazywać się księżyc, co wprawiło nas w dobry humor - istotne przecież było, aby była to wycieczka księżycowa. Droga nasza wiodła brzegiem morza, wzdłuż którego ścieliły się wyrzucone na brzeg, podczas ostatniego huraganu, drobne muszle.
       Po drodze przekroczyliśmy Potok Kolibkowski w całości przepływający na terenach miasta Gdyni. Po przekroczeniu Rzeki Swelina, która w okresie międzywojennym stanowiła granicę pomiędzy Polską i Wolnym Miastem Gdańskiem, znaleśliśmy się w Sopocie. Chmury rozstąpiły się na niebie, księżyc świecił jasno, dając piękną poświatę na tafli morza.
        Na wysokości Grand Hotelu zrobiliśmy zbiorowe zdjęcie i wędrowaliśmy dalej obserwując znad brzegu morza pięknie oświetlony Sopot. Dotarliśmy do Potoku Jelitkowskiego, który z racji swoich rozmiarów zmusił nas do wejścia na utwardzoną ścieżkę pieszą.
       Wycieczkę zakończyliśmy w Jelitkowie gawędząc przy gorącej herbacie, która po spacerze wyjątkowo nam smakowała.
Bożena Yates

Na nocnej trasie

Morze nocą

Autorzy zdjęć: TDu - Tomasz Dunkelmann

Nocny widok
Grand Hotel w Sopocie od strony morza
Aby powiększyć panorame kliknij na niej

wykonał: TDu     email:tdu@awf.gda.pl

relacje ogladało już 808 osób
Najbliższe Wycieczki:

Wycieczka rowerowa 2024-04-06
XX Rozpoczęcie Sezonu Rowerowego KTP ,,Bąbelki"
Gdańsk Kiełpinek - Rębiechowo - Pępowo - Żukowo - Kobysewo - Grzybno - Łapalice - Chmielno (nocleg) - Kosy - Kartuzy - Dzierżążno - Rezerwat Jar Raduni - Babi Dół - Przyjaźń - Sulmin - Otomin - Gdańsk Kiełpinek ~ 83 km

Wycieczka piesza 2024-04-20
Kaszubski Park Krajobrazowy
Kamienica Królewska-Szczelina Lechicka-Groty Mirachowskie-Diabelski Kamień-Strzepcz ~ 18 km