zapomniałeś hasła?
www.babelki.pl
bableki.pl pttk.pl
www.babelki.pl
Bąbelki

Wycieczki
planowane

Cykliczne

Klubowe




Oficjalny, chronologiczny wykaz imprez
organizowanych przez KTP "Bąbelki"



LIII Zlot Jesienny
od 2018-11-17

do 2018-11-18

Wycieczka pieszaWycieczka rowerowaWycieczka inna / towarzyska
kontakt:

Waldemar Jankowski
607040009
jankowski.waldemar@gmail.com

Wojciech Wiesner
503 524 531 w-wiesner@wp.pl
Trasa:
trasa piesza: Wejherowo – Gowino – Sopieszyno – rezerwat Pełcznica – Bieszkowice (nocleg) – Piekiełko – Łężyce – Rumia (17+16 km)
trasa rowerowa: Wejherowo – Gowino – Sopieszyno – Przetoczyno – Szemud – Bieszkowice (nocleg) – Gdynia Chylonia lub Rumia (30+20 km)

Info:
Serdecznie zapraszamy do udziału w LIII Zlocie Jesiennym KTP ,,Bąbelki", który w tym roku przygotowuje Kol. Waldemar Jankowski. Spotkamy się w Bieszkowicach k. Wejherowa.

Obie grupy (piesza i rowerowa) wyruszają sprzed dworca kolejowego w Wejherowie w sobotę 17 listopada o godzinie 10.00. Dojazd pociągiem SKM, który odchodzi z Gdańska Głównego o godzinie 8.39 i dojeżdża do Wejherowa o 9.49.
Trasa rowerowa w zależności od pogody i temperatury może się zmienić, czyli przedłużyć lub skrócić. Podstawą jest dojechanie na imprezę, a następnie bezpieczny powrót, bez pośpiechu. Każdy musi posiadać sprawny rower i oświetlenie. Kamizelka odblaskowa i odblaski są mile widziane.
Nocujemy w Ośrodku Wypoczynkowym „Bingo” w Bieszkowicach (ul. Słoneczna 2). Koszt noclegu wynosi 50 zł bez śniadania lub 65 zł ze śniadaniem. Zgłoszenia przyjmuje prowadzący trasę pieszą Waldemar Jankowski (e–mailem lub sms’em). Opłatę za nocleg należy przelać na konto nr 08 1140 2004 0000 3402 5262 1003. Zgłoszenia przyjmujemy do 11.11.2018r. włącznie, po tym terminie udział tylko w przypadku wolnych miejsc noclegowych ( należy pamiętać że Ośrodek nie będzie trzymał dla nas niepewnych miejsc). Prosimy osoby które przyjadą tylko na ognisko lub walne zebranie o informację do Prezesa Klubu.


Miejsce noclegu opuszczamy w niedzielę 18 listopada o godzinie 10.00. Do Rumi grupa piesza dotrze około godziny 14-15.

W sobotę podczas Zlotu odbędzie się Walne Zebranie Sprawozdawcze KTP ,,Bąbelki", szczegóły na głównej stronie babelki.pl

Kandydaci do Klubu powinni zgłosić się na Zlot w terminie, posiadać ważną legitymację PTTK na rok 2018 opłaconą w PTTK O/Gdańskim na KTP ,,Bąbelki", a KP wpłaty powinni przekazać skarbnikowi klubu. Ponadto wypełnioną deklarację członkowską należy przekazać dowolnemu członkowi zarządu do dnia 15.11.2018 roku. Deklaracje (druk) posiada Prezes i Sekretarz Zarządu KTP ,,Bąbelki".

Przypominamy klubowiczom, że możecie zdobyć Specjalną Odznakę Sprawnościową KTP ,,Bąbelki" - naprawdę warto!!! Regulamin i wniosek o nadanie znajduje się w dziale odznaki na stronie klubu, wypełniony wniosek również należy dostarczyć dowolnemu członkowi zarządu do dnia 15.11.2018 roku.

Planowana długość trasy: 33 km

Południe Albanii w pigułce
2018-11-22

Wycieczka inna / towarzyska
kontakt:

Anna Pronobis-Prońska
507148047
annap-p@wp.pl
Info:
Serdecznie zapraszamy na opowieść o Albanii naszej klubowiczki Anny Pronobis-Prońskiej, w Bibliotece w Sopocie Przylesiu przy ul. 23 Marca 77c.


Spotkanie odbędzie się 22 listopada (czwartek) o godz. 17:00. Dojście najprostsze - za Wydziałem Ekonomii UG w górę (10-15 min.), albo z dworca PKP w Sopocie. Autobusy 143 i 117 - przystanek na ul. Kościuszki.
 

Planowana długość trasy: 1 km

Luźnym krokiem w listopadzie
2018-11-24

Wycieczka piesza
kontakt:

Anna Pronobis-Prońska
507148047
annap-p@wp.pl
Trasa:
Sławutówko - pałac von Below i grobowiec Henrietty von Below i jej męża Gustawa - dolina Gizdepki - Suchy Staw - Wejherowo Nanice

Info:
Zbiórka na dworcu PKP Gdynia Główna o godz. 8:00. Proponowany dojazd SKM z Gdańska o 7:09 - Wrzeszcza 7:16 - Oliwy 7:23 - Sopotu 7:30 - Orłowa 7:35. Sprzed dworca o godz. 8:15 odjazd autobusem linii 650 PKS Gdynia do Sławutówka. Powrót kolejką SKM z Wejherowa Nanice. Na wszelki wypadek prosimy zabrać latarki.

Planowana długość trasy: 14 km

V Ogólnopolski Rajd Narciarski ZEMOWE WANDRE
od 2019-02-06

do 2019-02-10

Wycieczka narciarskaWycieczka inna / towarzyska
kontakt:

Ryszard Betcher
512393396
rychubet@wp.pl

Ryszard Ceszlak, Ryszard Gerszewski (szkolenie)
Trasa:
Tereny w okolicach Szymbarka, Wieżycy, Krzesznej, Piotrowa i Drozdowa

Info:
Rajd organizowany pod patronatem Komisji Turystyki Narciarskiej ZG PTTK przez:
- Klub Turystów Pieszych „Bąbelki” z Gdańska
- Narciarski Klub Turystyczny „Szuraczek” z Kościerzyny,
- Towarzystwo Kaszubskie „Centrum” z Kościerzyny,
- Pomorską Komisję Turystyki Narciarskiej PTTK,
- Starostwo Powiatu Kartuskiego,
- Gminny Ośrodek Kultury w Somoninie.
Kadra Rajdu: Ryszard Betcher – komendant, prowadzenie tras rajdowych, PTN,
Ryszard Ceszlak – prowadzenie tras rajdowych, PTN,

Ryszard Gerszewski – prowadzenie szkolenia podstawowego na nartach śladowych oraz szkolenie zaawansowane, instruktor turystyki narciarskiej.

Rajd dbywa się od południa w środę, 6 lutego do godziny 14 w niedzielę, 10 lutego 2019 roku. Bazą noclegową jest pensjonat „Dworek Pod Wieżycą” Szymbark ul. Szymbarskich Zakładników 22 (około 300 m od przystanku PKS „Piotrowo”).
Warunkiem uczestnictwa w Rajdzie jest wpłacenie kwoty wpisowego w wysokości 400 złotych (kandydaci, szkolący się na uprawnienia PTN i ITN dopłacają dodatkowo 50 zł, czyli łącznie 450 zł) w terminie do dnia 4 stycznia 2019 roku na konto:
Towarzystwo Kaszubskie „Centrum” 83-400 Kościerzyna,
ul. Partyzantów 1; 
Nr konta: 97 8328 0007 2001 0006 5953 0001   
W tytule wpłaty należy wpisać: „Zemowe Wandre 2019” oraz nazwisko uczestnika.
Oprócz wpłaty należy dodatkowo na adres mailowy komendanta:  rychubet@wp.pl  przekazać następujące informacje: imię i nazwisko uczestnika, miejscowość zamieszkania, kontakt mailowy oraz nr telefonu (najlepiej kom.). W wyjątkowych przypadkach dane można przesłać SMS na numer: 512-393-396. Pod tym numerem można uzyskać dodatkowe informacje. Uczestnicy otrzymają potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. Liczba miejsc jest ograniczona. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
W trakcie Rajdu będzie można uczestniczyć w szkoleniu technik biegowych na nartach śladowych dla początkujących. Ponadto przeprowadzone zostanie trzydniowe szkolenie zaawansowanych technik biegowych dla kandydatów na PTN i ITN (zaawansowane szkolenie za dodatkową opłatą 50 zł). W sprawie zaawansowanego szkolenia dla kandydatów na PTN i ITN prosimy o wcześniejszy kontakt: Ryszard Gerszewski, tel. 602-333-784, rys23@outlook.com
W ramach wpisowego uczestnicy otrzymują: cztery noclegi na łóżkach z pościelą, w pokojach dwu- lub trzyosobowych o wysokim standardzie, cztery śniadania (od czwartku do niedzieli), cztery dwudaniowe obiady (od środy do soboty), ciepłe poczęstunki na trasach, metalową odznakę rajdową, odcisk pieczęci, opiekę przodownicką, możliwość weryfikacji Odznak Narciarskich PTTK, możliwość uczestniczenia w szkoleniu podstawowych technik biegowych na nartach śladowych, oraz  uczestniczenia w szkoleniu zaawansowanym dla kandydatów na uprawnienia PTN i ITN (za dodatkową opłatą 50 zł).
PROGRAM RAJDU
6.02.2019 r. (środa)
Od godz. 12.00 - kwaterowanie uczestników w bazie Rajdu, możliwość realizacji samodzielnych tras narciarskich w najbliżej okolicy,
Godz. 17.30 - obiadokolacja,
Godz. 18.00 - wieczorne spotkanie uczestników (m.in. komunikaty kierownictwa).
7.02.2019 r. (czwartek)
Godz. 8.00 - śniadanie,
Godz. 9.00 - wyjście na trasy rajdowe:
- Grupa A: trasa turystyczna długości ok. 15 - 25 km
(szczegółowy przebieg tras i ich kilometraż będzie ustalany na bieżąco w zależności od panujących warunków śniegowych),
- Grupa B: trasa rekreacyjna długości ok. 10 - 15 km (uwaga jak wyżej),
- Grupa C: szkolenie podstawowych technik na nartach biegowych/śladowych
oraz szkolenie zaawansowane dla kandydatów na PTN i ITN (uwaga jak wyżej),
Godz. 17.30 - obiadokolacja,
Godz. 18.00 - wieczorne spotkanie uczestników.
8.02.2019 r. (piątek)
Godz. 8.00 - śniadanie,
Godz. 9.00 - wyjście na trasy rajdowe /w teren grup A, B i C (z uwagami j.w.),
Godz. 17.30 - obiadokolacja,
Godz. 18.00 - wieczorne spotkanie uczestników.
9.02.2019 r. (sobota)
Godz. 8.00 - śniadanie
Godz. 9.00 - wyjście na trasy rajdowe /w teren grup A, B i C (z uwagami j.w.),
Godz. 17.30 - obiadokolacja,
Godz. 18.00 wieczorne spotkanie uczestników (m.in. podsumowanie końcowe Rajdu, dyskusja).
10.02.2019 r. (niedziela)
Godz. 8.00 - śniadanie,
Możliwość realizacji samodzielnych tras narciarskich w najbliższych okolicach.
Opuszczenie bazy do godziny 14.
Rajd odbędzie się bez względu na pogodę. Przy braku pokrywy śnieżnej trasy poprowadzone zostaną jako piesze. Kategorycznie zabrania się wchodzenia na pokrytą lodem powierzchnię zbiorników wodnych. Uczestnicy Rajdu ubezpieczają się od następstw nieszczęśliwych wypadków we własnym zakresie, zobowiązani są do przestrzegania poleceń i komunikatów kierownictwa Rajdu.
Potwierdzenie uczestnictwa w Rajdzie, wskazówki na temat dojazdu do bazy noclegowej i propozycje dotyczące programu spotkań wieczornych oraz  inne przydatne informacje zostaną przesłane zgłoszonym uczestnikom na podane adresy mailowe.

Planowana długość trasy: 60 km

wiecej informacji »


Klubowi przodownicy PTTK wpisują propozycje imprez, które zamierzają prowadzić.
Wskazane jest, by odbywało się to najpóźniej z dwutygodniowym wyprzedzeniem.
Dopiero, gdy dana impreza zostanie zatwierdzona przez prezesa i ukaże się w tym dziale, może być reklamowana na forum.


Regulamin wycieczkowania
z KTP "Bąbelki"

I Wycieczki i imprezy Klubu Turystów Pieszych "Bąbelki" są organizowane przez członków klubu dla innych klubowiczów i kandydatów, a także dla naszych sympatyków oraz przyjaciół. Nie mają one charakteru komercyjnego. Nikt na nich nie zarabia, ale też nikt nie bierze odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikłe podczas wspólnego wędrowania.
II Uczestnik wycieczki powinien ubezpieczyć się we własnym zakresie.
III Niepełnoletni mogą brać udział w wycieczkach tylko pod opieką i na odpowiedzialność osób dorosłych.
IV Osoba biorąca czasowo odpowiedzialność za niepełnoletnich musi we własnym zakresie zadbać o pisemną zgodę obojga rodziców lub prawnych opiekunów na udział dzieci pod opieką tejże osoby w danym dniu. Ani klub, ani osoba prowadząca nie bierze odpowiedzialności za żadne zdarzenia i szkody wynikłe podczas tej opieki.
V Prowadzącymi wycieczki, rajdy, spływy i trasy zlotów są przodownicy i inni członkowie społecznej kadry PTTK. Dopuszcza się możliwość prowadzenia wycieczki przez osobę nieposiadającą takich wewnętrznych uprawnień PTTK, jednak tylko dla celów szkoleniowych i pod opieką doświadczonego przodownika.
VI Osoby prowadzącej grupę nie wolno wyprzedzać bez jej wyraźnej zgody. Przy większej liczbie uczestników prowadzący wyznacza spośród doświadczonych turystów osobę zamykającą grupę. Osoby zamykające grupę powinny się zmieniać. Jednak do czasu wyraźnego wskazania zmiany wyznaczona osoba nie może samowolnie zrezygnować z pełnienia tej funkcji. Pozostali uczestnicy nie powinni utrudniać wypełniania żadnego z tych zadań.
VII Wszyscy uczestnicy wycieczki powinni wykazywać zrozumienie dla działania w grupie, od siebie począwszy. Niedopuszczalne jest np. odłączanie się od grupy bez powiadomienia osoby prowadzącej.
VIII Prowadzący może usunąć z wycieczki osoby zagrażające bezpieczeństwu albo świadomie i uporczywie działające na szkodę wycieczki, klubu lub innych osób.
IX Palenie tytoniu może odbywać się tylko w taki sposób, aby nie przeszkadzało to w najmniejszym stopniu pozostałym uczestnikom imprezy.
X KTP "Bąbelki" nie dąży do powiększania liczby uczestników na swoich imprezach przez osoby, które traktują nasze wycieczki tylko jako jedną z wielu ofert trójmiejskich klubów. Każdy oczywiście może wędrować z nami, aby zdecydować, czy mu odpowiadamy (i wzajemnie). Jednak należy się liczyć z tym, że kiedyś padnie pytanie (z jego lub naszej strony) "Co dalej?"



BOYLABS
do góry

Klub Turystów Pieszych Bąbelki powstał w 1959 roku i działa przy Gdańskim Oddziale PTTK
ul. Długa 45, 80-827 Gdańsk
e-mail: Bąbelki

© 1959-2015 KTP Bąbelki