Szlaki Regionu Gdańskiego XIII etap2

wędrówki po Puszczy Darżlubskiej

O wycieczce: data: 10 grudnia 2006, cała trasa: 19 km, liczba uczestników: 20, pogoda: pochmurno a pod koniec wycieczki pokazało się słońce, temperatura 6'C, prowadził: Darek Wenta
Trasa wycieczki: Mrzezino PKP - Podole - Połchowo - Rekowo Dolne - Wejherowo Nanice - Wejherowo PKP ( 19 km)
Na zdjęciu od lewej: TDu, Rychu, Konrad, Ela, Leszek, Gosia, Ola, Gabi, Gosia, Ula, Marcin

na zdjęciu uczestnicy wycieczki        aby powiększyć zdjęcie kliknij na nim

Trasa wycieczki wg GPS
Aby powiększyć mapkę kliknij na niej           mapka za zgodą EKO-KAPIO

Trasę rozpoczęliśmy w Mrzezinie na stacji PKP gdzie dowizół nas nowiutki szynobus. Pogoda była pochmurna zanosiło się na deszcz. Około 10 wyruszyliśmy na trasę. Pierwszy przystanek zrobiliśmy w Połchowie
    Po drobnych zakupach udaliśmy się dalej. Dotarliśmy do wybudowań Rekowa Górnego, w pobliżu których znajdują się anteny dawnej radiostacji Gdynia Radio. Była to krótkofalowa, polska stacja brzegowa. Gdynia Radio przez ponad 73 lata zapewniała marynarzom pływającym po morzach i oceanach całego świata oraz uczestnikom wypraw naukowych na King George i Spitsbergen łączność z rodzinami w kraju. W noc sylwestrową 2003/2004 nastąpiła pożegnalna transmisja, po czym stacja została wyłączona.
    Mijając wzniesienia podziwialiśmy dolinę rzeki Łeby. Szkoda tylko że dobrą widoczność utrudniała mgła. Dalszy odcinek szlaku ma charakter leśny. Wiedzie dalej Pradoliną Redy-Łeby i skrajem Kępy Puckiej.
    Po przekroczeniu dosyć niebezpiecznego odcinka drogi Reda-Puck zrobiliśmy odpoczynek na polanie z której widać było zabudowania Redy. Za nami połowa szlaku. Za naszymi plecami pozostawały malownicze morenowe wzgórza porośnięte bukowo - mieszanymi lasami i naszym oczom ukazały się zabudowania dzielnic Wejherowa: Śmiechowa i Nanic gdzie na wysokości stacji SKM część z uczestników udała się na najlepszy kebab w okolicy do pobliskiej knajpy. Ja z resztą ekipy dotarłem do centrum gdzie oficjalnie zakończyłem wycieczkę.
                                                               Darek Wenta

Gdańsk- Przymorze ~ 1 km

Wycieczka piesza 2024-05-01
Majówka na Mierzei
Przystań promowa w Świbnie - Mikoszewo - Stacja Żuławskiej Kolejki Dojazdowej w Mikoszewie - Muzeum Stutthof w Sztutowie - Szlak Jantarowy - Mikoszewo przystań - Świbno ~ 15 km