Czarny szlak Zagórskiej Strugi III
Wiczlino Niemotowo -

Wzg.Św.Maksymiliana

Czarny szlak Zagórskiej Strugi - III etap

O wycieczce: data: 28 sierpnia 2005, cała trasa: 15km, liczba uczestników: 22, w tym 1 rowerzystka (w trakcie wycieczki trzy osoby odłączyły się), pogoda: słonecznie, później zachmurzenie zmienne, ciepło, prowadził: Darek Wenta
Trasa wycieczki: Gdynia Wiczlino Niemotowo - Gdynia Dąbrowa - Krzyżowa Góra - Krykulec - Rezerwat Przyrody "Kacze Łęgi" - Gdynia Witomino - Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
Na trasę wyruszyły 22 osoby: Bożena, Ewa, Sławek, Darek, Gabrysia, Józef, Krzysiek, Janek, Basia, Halina, Jagoda, Czarek. Na trawie siedzą: Mariusz, Ela, Piotrek, Danka, Damian, Zbyszek
Wszystkie trzy etapy wycieczki, a więc cały czarny szlak Zagórskiej Strugi (GD 1205s) przeszły cztery osoby: Darek (prowadzący) oraz Bożena, Halina i Czarek.

Uczestnicy wycieczki
Aby powiększyć zdjęcie, kliknij na nim

Za miejsce zbiórki do ostatniego etapu szlaku Zagórskiej Strugi obraliśmy plac przed dworcem SKM Gdynia Wzg. św. Maksymiliana. Punktualnie o 9:17 wsiedliśmy do autobusu 172, który zawiózł nas na miejsce startu. Idąc przez zurbanizowane tereny Wiczlina docieramy do lasu, a dalej wspinamy się na najwyższy szczyt w tejże okolicy, czyli Krzyżową Górę.
     Idziemy raz po polach, raz przez mroczne lasy. Po przeszło godzinie przychodzi czas na pierwszy odpoczynek. Konsumując dobra przyniesione w plecaku wsłuchujemy się w odgłosy otaczającego nas lasu. Szlak wije się przez sosnowy las. Przechodzimy obok wielorodzinnych zabudowań osiedla Dąbrowa, by po przeszło połowie trasy przejść pod wiaduktem trójmiejskiej obwodnicy. Po kilku kilometrach do czarnego szlaku dochodzi szlak czerwony Wejherowski i następnie oba szlaki przekraczają strumień. Potem, gdy rzekę Kaczą zasila mniejszy dopływ wypływający ze Źródła Marii - Potok Mariański, szlak podąża wzdłuż jego biegu. Po wyjściu na szeroką polanę przy zbiorniku retencyjnym Krykulec robimy sobie godzinny postój.
     Przy asyście Mariuszowej gitary trenujemy Bąbelkowy hymn oraz piosenki turystyczne. W końcu zaledwie kilkanaście dni pozostało nam do nadchodzących Piosenkariów. Mijamy wiadukt linii kolejowej Gdynia-Kościerzyna i ostro pod górę wspinamy się ku dzielnicy Witomino. Idąc obok gmachu Witawy przechodzimy przez centrum osiedla by na samym jego końcu dojść na teren dawnej ścieżki zdrowia. Po około kilometrze naszym oczom ukazuje się mocno zniszczona platforma - kiedyś niezły punkt widokowy na Zatokę Pucką. Podziwiamy korzystających z tej konstrukcji na własne ryzyko zapaleńców linek i tyrolki. Krętą drogą schodzimy w dół do ulicy by dokonać rozwiązania wycieczki w rejonie węzła Franciszki Cegielskiej.       DW

Na trasie

Autorzy zdjęć: Bożena Yates, Piotr Kijanka, Dariusz Wenta, Cezary Borowik

wykonał: CB    email: cez_bor@gd.onet.pl

relacje ogladało już 2846 osób
Najbliższe Wycieczki:

Wycieczka piesza 2024-04-20
Kaszubski Park Krajobrazowy
Kamienica Królewska-Szczelina Lechicka-Groty Mirachowskie-Diabelski Kamień-Strzepcz ~ 18 km